اخبار کرونا در چند خط ؛

کاهش IQ در دوران کرونا  / واکسینه شده ها هنوز ناقل هستند

تمامی آمارهای مربوط به ویروس کرونا به صورت جهشی افزایش پیدا کرده و به همان میزان نرخ مرگ و نرخ ابتلا در بسیاری از نقاط جهان افزایش یافته است. با این شرایط تلاش برای ساختن «سوپرواکسن» ادامه دارد، واکسنی که قدرتمندتر از تمامی واکسن های دیگر است و قدرت ریشه کن کردن بیماری کرونا را دارد.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۹۲

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان:

 

*در حالی که ترس از ظهور یک گونه جهش یافته و خطرناک دیگر از خانواده ویروس کرونا وجود دارد تلاش برای ساخت سوپرواکسن نیز پیش می رود. این سوپرواکسن قرار است از تمامی واکسن های موجود قوی تر باشد. به طور همزمان تلاش هایی در استرالیا و آمریکایی تحقیقاتی برای ساخت این واکسن در حال انجام است. هم اکنون دلتا بزرگ ترین نگرانی در جهان به شمار می رود اما ترس از این است که ویروسی حتی خطرناک تر و مسری تر از دلتا ظهور کند.

 

*یک دانشمند ارشد در دانشگاه آکسفورد که در روند ساخت واکسن آسترازنکا نیز دخیل بود می گوید رسیدن به ایمنی جمعی با توجه به ظهور واریانت هایی مثل دلتا امکان پذیر نیست. اندرو پولارد همچنین تاکید کرد که اگر روند واکسیناسیون به صورت منظم باشد تا 95 درصد از انتقال کرونا جلوگیری می شود.

 

 

*موسسه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر آمریکا تاکید کرد حتی افرادی که واکسن زده باشند و هر دو دوز را دریافت کرده اند ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند و آن را به دیگر سرایت دهند.

 

*مطالعات نشان می دهد کودکانی که در دوران پاندمی کرونا به دنیا می آیند و یا آمده اند آی کیوی پایین تری دارند. این مطالعه آمریکایی مدعی شد کودکان متولد شده در طول همه گیری کروناویروس در مقایسه با کودکان متولد شده در سال های قبل ، عملکرد کلامی ، حرکتی و کلی عملکرد شناختی را به میزان بسیار کمتری نشان می دهند.

 

*بسیاری از مردم جهان بدون اینکه بدانند به کرونا مبتلا شده اند و خودشان هم خبر نداشتند. آزمایشات آنتی بادی بر روی افرادی که گمان می کردند هرگز به کرونا مبتلا نشده اند در بسیاری از نقاط جهان نشان داده است که کرونا می تواند یک بیماری کامل پنهانی باشد. صورتی شدن چشمان، از دست دادن حس بویایی و چشایی و خستگی از علائمی شمرده می شود که نشان می دهد فرد قبلا کرونا داشته و خودش از آن بی اطلاع بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها